체류기간이 일주일이고,
데이터를 많이 쓸 것 같지 않아서
에어알로 포인트로 구매.
데이터가 잘 되다가
갑자기 안됨
공공 wifi 가 있어서
연결해서 앱에 있는 고객센터 채팅 누름
셀룰러 데이터가
갑자기 안된다고
캡쳐한 사진과
메세지 남김.
'Connectiong you with someone'
자동 메세지 후에,
1시간 15분 후에 답장옴
. According to our records, your eSIM is currently active with 97.61% remaining. Let's work together to ensure that you enjoy a stable and smooth connection.
Can you please share screenshots containing the following information?
- Installed ICCID (Settings > General > About > Scroll down to find the ICCID) - please take a full-screen capture
- APN settings (Settings > Cellular (or Mobile Data/Mobile Service) > Data plans (or Cellular Plans, or SIMs) - Airalo eSIM> Cellular or Mobile Data Network)
- Data Roaming (Settings > Cellular (or Mobile Data/Mobile Service) > Data plans (or Cellular Plans, or SIMs) - Airalo eSIM> Data Roaming)
- All your installed plans (Settings > Cellular (or Mobile Data/Mobile Service) > Data plans (or Cellular Plans, or SIMs)
- Selected Network (Settings> Cellular (or Mobile Data/Mobile Service) > Data plans (or Cellular Plans, or SIMs) > Airalo eSIM > Network Selection)
We can help you further once we receive all the requested screenshots.
Why do we ask you for all this information?
All requested screenshots with settings allow us to quickly identify any misconfigurations that might be contributing to the issue you're facing. This helps us provide you with a more timely solution.
In certain cases, when we report the issue you encounter to the third-party providers, including screenshots with your settings is crucial. It allows us to collaborate effectively and plays a significant role in the resolution process.
Thank you for your collaboration and patience.
Even if the chat closes automatically due to the time elapsed without interaction, please know that every time you write, our conversation can continue.
We will be here to help and remain at your disposal for any other questions or queries. Thank you very much!
숙소와서 이 메세지를 이메일로 확인.
고객센터 채팅에도 메세지가 남겨져 있었음.
다행히
데이터 없이 돌아다니다가
다시 어느 순간 되서
스크린샷 찍어보내지는 않음.
해외에서
데이터가 안되는데,
고객센터 연락이 바로 안되면 맘 조급해짐!!!!
한국 이심 고객센터에서는
대처방안을 바로 제시해주는데,
에어알로는 고객 응대가 상대적으로 늦음.
일본에서는 잘 되었는데,
유럽에서만 잘 안되었는건지...
에어알로는 추천인 코드넣고
할인 받고 구매해야
가성비가 나옴!!!
추천인코드: LFGHIX6065
인터넷 찾아보니,
데이터가 자꾸 끊길 때
음성 및 데이터 -> 4g/lte로 바꾸고
비행기모드 2분간 on/off 해주기
해보라고 함.
도움이 되었기를~~
'해외여행' 카테고리의 다른 글
대한항공 KE 925 인천-암스테르담 프레스티지 비지니스 탑승후기 (0) | 2024.11.18 |
---|---|
암스테르담 공항 klm 라운지 후기 대한항공 (0) | 2024.11.16 |
해외여행 환율계산 아이폰 꿀팁! (2) | 2024.11.08 |
우버 회원 탈퇴 계정 삭제 방법 (0) | 2024.11.07 |
신신라면 컵라면 후기 (후쿠오카 23.12.17-19 with 고딩아들) (0) | 2023.12.28 |
댓글